Άσματα, όχι μη-άσματα ή μι-άσματα


Τραγούδια άλλης εποχής, άλλου αρώματος, μα ίδιας αναζήτησης και ίδιων ερωτημάτων με σήμερα... Πόση φιλοσοφία κρύβουν αυτά τα δυο τραγουδάκια; Και μετά δεν με πιστεύετε που λέω ότι η μουσική (δηλ. η ιδιότητα που αφορά τις μούσες) είναι πάνω από όλα! Ελπίζω κάποια μέρα στη ζωή μου να μπορώ να λέω ότι είμαι ένας μουσικός... Αυτό ίσως είναι το πιο μεγάλο (μα και το πιο μακρινό) όνειρό μου.





(αν δεν είναι ερωτική σκηνή αυτό που απεικονίζεται άνωθεν τότε τι είναι;)





"Μια βραδιά στο λούκι"



(εκείνο το μαντολινάκι πώς κελαηδάει έτσι...!)

Από τους Αγώνες Τραγουδιού της Κέρκυρας (1982).

στίχοι, μουσική: Χάρης Κατσιμίχας
Διεύθυνση ορχήστρας: Μάνος Χατζιδάκις

Προχτές εκεί που τα 'πινα με κάποιο κολλητό μου
κοιτώ και βλέπω πίσω μου δυο μάτια δυο ματάκια
γυρίζω στον δικό μου, ο τύπος μου, Νικόλα
και μένα, μ' απαντάει, και εκεί αρχίσαν όλα

Εγώ αυτοσυγκεντρώθηκα για να την μαγνητίσω
αυτά είναι κόλπα ζόρικα που κάνουν στην Ινδία
αλήθεια σας το λέω, απότυχα τελείως
δε μου 'δινε καμία, μα καμία σημασία.

Όπως καταλαβαίνετε δε μ' έπαιρνε καθόλου
αλλά εξακολούθησα ερήμην να κοιτάω
ο φίλος μου εγκρίνιαζε, βρε Χάρη, σου μιλάω
για πες μου, σε κοιτάει; καθόλου τ' απαντάω

Σε μια στιγμή το βλέμμα της πλανήθηκε στο χώρο
κι απάνω μου σταμάτησε σαν κάτι να ζητούσε
ταράχτηκα και σκέφτηκα, Θεέ μου, εμένανε κοιτάει
όμως εκείνη κοίταγε να βρει τον σερβιτόρο

Βοήθεια, Χριστιανοί, κοντεύω να φλιπάρω
εγώ για κείνη χάνομαι και κείνη ούτε με ξέρει
αχ, να 'μουνα αεράκι, καπνός από τσιγάρο
στα στήθια της να μπαίνω και κείνη ας μη με θέλει

Βοήθεια, Χριστιανοί, κοντεύω να φλιπάρω
ζηλεύω όποιον της μιλά και όποιον την κοιτάει
μα πιο πολύ ζηλεύω εκείνον π' αγαπάει
σαν τρέμει το κορμάκι της και σαν λιγοθυμάει



"Προσωπικές Οπτασίες"




Από την εκπομπή "Πρόβα" της ΕΡΤ με τη Λιλάντα Λυκιαρδοπούλου
στίχοι, μουσική: Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας

Ζούμε τις μικρές μας ιστορίες
στο κέντρο και τις συνοικίες
όνειρα μεθυσμένα σχέδια ματαιωμένα
τηλέφωνα απεγνωσμένα

Σκέφτομαι πάλι ίσως δεν ήσουνα εσύ
ό,τι ονειρεύτηκα
όμως θυμάμαι μια νύχτα είδα τα μάτια της λύπης
να μου χαμογελάνε

Ίσως δεν ήμουνα κι εγώ ό,τι ονειρεύτηκες
έτσι κι αλλιώς όλα είναι προσωπικές οπτασίες
Το νιώθω πως σε χάνω...
γλυκιά μου αγάπη καληνύχτα