Οι Αγιογδύτες!


Είχαμε έναν τέτοιον και στο χωριό μου. Εδώ στη Μυτιλήνη, έχω πετύχει τουλάχιστον τρεις από δαύτους! Είναι έμποροι, συνήθως ψιλικαντζήδες -με την κυριολεκτική και μεταφορική έννοια- και το μαγαζάκι τους δεν κλείνει ποτέ. Είτε είναι αργία, είτε σχόλη, είτε εθνική επέτειος είτε ημέρα πένθους! Είμαι σίγουρος ότι αυτοί οι Αγιογδύτες, ακόμα και την ημέρα που θα πεθάνει η μάνα τους, θα έχουν ανοιχτά το μαγαζί τους για να πουλάνε κεράκια να πάει ο κόσμος να ανάψει στην εκκλησία... Εξάλλου το λέει και η ταμπέλα τους: παντο-πωλείο, δηλαδή πουλάνε τα πάντα, ακόμα και την ίδια τους τη μάνα!

Ένας από δαύτους λοιπόν, μου έκανε αυστηρή παρατήρηση σήμερα το πρωί επειδή είχα παρκάρει τη μηχανή μου έξω από το μαγαζί του. Η μηχανή μου βέβαια ήταν πολύ μακρυά από την είσοδο του μαγαζιού, πάνω στο πεζοδρόμιο για να μην την παρασύρει το χτεσινοβραδινό ποτάμι που δημιουργήθηκε από την καταρρακτώδη βροχή η οποία είχε -τουλάχιστον όταν πάρκαρα εγώ- φτάσει σχεδόν στο ύψος του πεζοδρομίου. Και όταν τον ρώτησα γιατί να μην παρκάρω, μου απάντησε με ύφος αυτοκράτορα της Ρώμης: γιατί είναι δικός μου αυτός ο χώρος! εννοώντας φυσικά το πεζοδρόμιο... Επειδή δεν είχα όρεξη να ματώσω τις γροθιές μου πρωινιάτικα και να του βάλω κανά κοντάρι ελληνικής σημαίας να ορθώνεται εκεί που δεν πρέπει, σηκώθηκα και έφυγα με ανάμεικτα συναισθήματα: εκνευρισμό, μα και λύπη για την κοσμοθεωρία που έχουν κάποιοι συμπολίτες μας. Και το ακόμη χειρότερο συναίσθημα; Ότι κάτι τέτοιοι σε 10 μέρες από τώρα θα συν-αποφασίσουν για το μέλλον των δήμων και των κοινοτήτων-κοινωνιών... και σε λίγο διάστημα θα συν-αποφασίσουν για το μέλλον της χώρας... Δύσκολο πράγμα η δημοκρατία τελικά, αγαπητέ Περικλή του 5ου αιώνα π.Χ.!

Κάτι τέτοιους πάντως ο παππούς μου τους έλεγε Αγιογδύτες, δηλαδή αυτοί που γδύνουν -γδέρνουν πιο σωστά- ακόμα και τους Αγίους. Και σκέφτομαι ότι τελικά ίσως υπάρχουν μπόλικοι από δαύτους σε τούτη τη κωλο-χώρα!

Ζήτω το έθνος αγαπητοί μου, αυτό που πετάει στο γκρεμό την αξιοπρέπειά μας και κανείς δεν μιλά, κανείς δεν φωνάζει, κανείς μας δεν δοκιμάζει να χάσει πριν χαθεί...





(αξίζει να δείτε επίσης και αυτές τις εικόνες)